Monday 19 December 2011

SUBUH

Sekadar bercerita...


6.55 pagi .

Pergh !
Terlewat dah nak subuh sebab nak buang air dulu.
Tengok bilek gelap je tapi bilek sembahayang lampu nyala.
Aku diam je.

Masuk bilek dan berdiri belakang Lin yg sedang sembahayang...
Berkata dlm hati kenapa tak kejut aku tadi dan dah boleh sembahayang rupanya ! Hehehe...
Aku diamkan je...

Terperasan pulak renda telekungnya warna merah.Telekung baru kot.
Aku diamkan je...

8.30 pagi.

Ketika nak bergerak gi Melaka , Lin pesan kat Tia suruh keluarkan telekungnya dan masukkan bag ke dalam kereta.Terfikir nak tanya kenapa keluarkan telekung ?
Tapi aku diamkan je...

Waktu zuhor kami dgn tugas memasing dan sembahayang pun memasing.


Ketika di Ayer Keroh , aku singgah masjid utk asar.Lin kata nak tunggu dlm kereta je..
Aku diamkan je...

Waktu maghrib aku maseh dlm perjalanan balek Muar dan singgah di Masjid Seberang tuk tunaikan solat,dan mcm tadi gak Lin tak turun.
Aku maseh diamkan lagi...

Lepas solat singgah jab Giant li barang.

Dlm perjalanan balek Lin tipon Tia dan bla...bla...bla...`` MAK TOK LEH SEMAYANG LAGI...``


Wah ! Nie tok leh di diamkan lagi !
Aku tanya dia dah boleh semayang ke lom ?
Dia kata baru berapa hari !

Pagi tadi kau tiada di sisi ku...kau ke mana ?
Ada baring atas kosi...katanya !
Kau ada telekung renda merah ?
Tak ! Renda biru ada le !

wwaaaaaahhhh.....
Patut le tak bukak lampu bilek !
Patut le tak bawak telekung !
Patut le tunggu je dalam keta !

BERDIRI BULU ROMA AKU.

Aku berani bersumpah , memang aku berdiri belakang dia pagi tadi masa dia sembahayang !


#  Nie kejadian ke dua melibatkan mahluk yg suka kaler merah nie dgn aku kat dlm rumah aku.

No comments:

Post a Comment